V Asaně existují dva typy účtů – members, tedy ti, kteří jsou přihlášeni s doménou organizace, a guests. Za members se v Asaně platí. Je možné ušetřit tím, že budeme mít pouze menší část uživatelů s members účty a ostatní budou přihlášeni jako guests (pod jinou doménou)? Kde jsou rizika takového postupu?
Pokud jde o verzi Premium, možné to je. Omezení nejsou v běžném provozu nijak extra zásadní. Uživatelé s “guest” účtem:
- nemohou editovat vlastní pole a další funkce projektů schované po “Customize” (vlastní pole, automatizace Rules, šablony úkolů).
- se nemohou stát členy veřejných týmu nebo projektů – je vždy nutné je přidat.
- nemohou vidět ostatní “guest” účty, pokud nejsou součástí stejného týmu nebo projektu.
- nemohou vytvářet týmy.
Pro běžný provoz toto není problém.
V Business verzi pak přichází ještě další omezen. Guest účty:
- nemohou zobrazit firemní cíle v sekci Goals.
- nevidí v Portfoliu, pokud tento účet přizvete, projekty, ke kterým nemá přístup.
- nemohou zvát do organizace další uživatele (je možnost toto vynutit).
Pokud bych měl odpovědět z praxe – firmy to dělají a většinou nenaráží na větší problémy. Osobně vidím největší problém v situaci, kde se ve firmě často mění lidi nebo se často mění přístupy k nim. Pak vzniká zmatek, kdy někteří nemají přístup tam, kde by ho mít měli a naopak – přístup zůstává uživatelům, kteří by už jej mít neměli.
Jaký je rozdíl mezi members (členové) a guests (hosté)?
Každá organizace v Asaně je založena s nějakou vlastní doménou. Pokud založím účet v Asaně s e-mailem honza@honzapav.com
, bude doménou mojí organizace honzapav.com
. Každý uživatel, který si s touto doménou založí účet v Asaně, se automaticky stane členem mojí organizace honzapav.com
. Každý člen se počítá do celkového počtu uživatelů v mém předplatném.
Pokud do své organizace pozvu někoho, kdo má v e-mailové adrese jinou doménu, ať už je to gmail.com
, alza.cz
nebo i xy.honzapav.com
, stane se automaticky hostem. Za účty hostů se v Asaně neplatí.